Preskoči na vsebino


Ustvarjalni utrinki s poti

Osebni dnevnik:

V Dublinu sem srečal jezuita, ki je vodil Progoffov Intenzivni dnevnik. Navdušil me je in poslovenil sem seminar, dobesedno in metodološko. Prvo delavnico sem vodil v Rimu 1986. V slovenski izvedbi se je po več poskusih obdržal naslov delavnice Osebni dnevnik.

OIV:

Ko so se v slovenske srednje šole vselile obvezne izbirne vsebine sem sodeloval pri oblikovanju nekaterih delavnic (1991 €“ 92): Spoznavanje samega sebe, Mir v pravičnosti in Temeljne človeške vrednote. Te programe so izvajale kolegice na srednjih šolah in doživeli so odličen odmev. Preko DKPS sem s kolegi sodeloval pri nastajanju novih programov, tudi kot mentor prostovoljnega dela, ki je prerasel v projekt Človek za druge.

Starši:

V vlogi šolskega svetovalnega delavca sem leta 1995 začel ponujati možnost izobraževanja za starše preko Šole za starše. Model se je dobro prijel, tako da sem to dejavnost prenesel še drugam (šole, LAS in župnije).

Bratislava:

Sestre uršulinke (OSU) so imele seminar za svoje vzgojiteljice iz provinc bivših socialističnih držav. Tam sem vodil enodnevni seminar z naslovom Orientations and matters of importance in formation.

SIESC:

Evropsko združenje katoliških učiteljev preko 50 let organizira letni kongres v različnih deželah. Leta 2000 je bil v Ljubljani in leta 2004 (jubilejni, zlati) v Mariboru. Na slednjem sem imel predavanje Let school not remain alone (Naj šola ne ostane sama); na prvem, leta 2000 v Ljubljani, pa vodil delavnico o spolni zlorabi otrok.

Samospoštovanje:

Med pripravami Šole za starše sem srečal tudi knjigo Otrok in samozavest (T. Humphreys). Starši so temo zelo dobro sprejeli (2003). Utrnila se mi je misel, da bi bilo dobro vsebino ponuditi tudi učiteljem. Tako je nastal seminar Spodbujanje razvoja samozavesti in samospoštovanja, ki je bil pogosto izveden tudi v šolskih zbornicah. Brez dobrih sodelavcev tudi tukaj ne bi šlo.

Phnom Penh:

Sestre salezijanke (HMP) so me leta 2005 povabile v Kambodžo, da sem zanje vodil seminar Osebni dnevnik in duhovne vaje, za njihove učiteljice pa seminar o samospoštovanju. Pri tem mi je izredno veliko pomagala Simona Osterc s prevodi nekaterih pesmi slovenskih pesnikov v angleščino in filipinski jezuit p. Totet s prevodom predavanja iz angleščine v kmerščino.

Vzgojni načrt:

Po strokovnem posvetu v Žalcu, ki je bil posvečen vzgojnemu konceptu in sem na njem aktivno sodeloval v razpravah, smo sredi poletja 2007 skupaj s kolegi, s katerimi sem se srečal na posvetu, zasnovali seminar Kako oblikovati vzgojni načrt šole. Seminar je doživel topel sprejem po šolskih zbornicah, sodelovali sta Marijana Kolenko in Jasna Korbar. Na to temo je nastalo več člankov, oddaj, predavanj.

Leta 2016 sem doktoriral na temo Vzgojni načrt v šoli, naredil sem raziskavo, kako vzgojni načrti živijo v šoli in leta 2017 izdal knjigo z naslovom Vzgojni načrt v šoli. Preko Inštituta Franca Pedička izvajamo seminarje za izboljšanje kakovosti vzgojnih načrtov.

Print Friendly and PDF